Sobota je sviatok pre nás dvoch

Ж Ж Ж Ж Ж

Zívla som sediac na kuchynskej linke. Ešte chvíľu potrvá, kým bude treba vytiahnuť obed z rúry, takže mi nič nebránilo vychutnávať si ten naivný pocit, že je všetko skvelé. Krásna slnečná sobota, raňajky v jeho spoločnosti a potom ten šialený nápad uvariť niečo bez receptu… No, ono snáď na zapekané cestoviny ani žiadny netreba. Bolo fajn tvoriť spolu a práca nám šla celkom od ruky. Aspoň chvíľu som si pripadala užitočne a akékoľvek príznaky únavy zahnal bozk na líce, čo som si pri umývaní riadu od neho vyslúžila. Dokonalé, dokonalé, všetko je dokonalé…

Ж Ж Ж Ж Ж

Prihlúply úsmev sa mi usadil na tvári a nezmizol z nej ani po tom, čo on odišiel do záhrady pokosiť trávnik. Zastavila som vodu a vyšla sa na poschodie prezliecť. Bola som celá mokrá (smiešne, ako sa dokážem pri oplachovaní pohárov zamáčať) a naviac sa v ovzduší okrem vône pokosenej trávy vznášal pocit niečoho sviatočného, ktorý ma prinútil siahnuť po šatách. Pestrofarebná látka okolo mňa povievala, keď som bežala dolu schodmi. Predsalen, nebolo by ktoviečo, keby kvôli mojej slávnostnej nálade zhorel obed.

Ж Ж Ж Ж Ж

Katastrofická predtucha sa však nekonala a ešte peknú chvíľu som sedela na slnkom vyhriatom čerešňovom dreve pri dreze. Po čase mi však intuícia i nos oznámili, že by bolo dobré poobzerať sa po chňapkách a vyprázdniť rúru. Urobila som tak, avšak celkom zabudla pripraviť čokoľvek, na čo by sa horúci pekáč dal položiť, takže som s ním vystresovane behala po kuchyni, kým sa nevrátil a nevytiahol dosku na krájanie z poličky. Vďačne som sa zbavila horúcej tiaže a chystala sa poobzerať po nejakom noži, preto vo mne jeho počínanie v prvej chvíli vzbudilo zmätok.

Ж Ж Ж Ж Ж

Chytil ma okolo pása a zdvihol do vzduchu. Bolo tisíc otázok, čo som mu mohla položiť, ale odpoveď prišla sama takmer ihneď. Rýchle búšenie srdca som cítila z jeho hrude i z rúk, čo ma držali. Nepotrebovala som už ani potvrdenie v podobe prerývaného dýchania, aby sa svet odrazu neobmedzil len na nás dvoch. Zvyšok stratil význam. Dokonalé, dokonalé, všetko je dokonalé…

Ж Ж Ж Ж Ж


~ by eskarine on 22/10/2010.

Leave a Reply

 
