IstroCON&Comics Salón 2010

Tri dni. 10145 ľudí, ktorí sa prišli pozrieť.  Nechápete na čo? IstroCON = 23.ročník festivalu sci-fi, fantasy a hororu. Comics Salón = 7.ročník medzinárodného festivalu comicsu, anime, japonskej kultúry a hier. Snáď som vám to objasnila a vzhľadom k tomu, že som 17. – 19. septembra nemala iný program, teraz vám ponúkam možnosť zistiť, ako to celé v bratislavskom Istropolise vyzeralo, fungovalo, chutilo a… veď zistíte.  

 

Krásne, neopakovateľne, nepohodlne 

Dve hodiny vláčikom odcestované, rad vonku odčakaný, ružový (ružový!) náramok na ruke a festivalová atmosféra úspešne porazila stereotyp bežného života. Chalani ihneď využívajú možnosť skúsiť dáke digitálne hračky (mne osobne sa zdala najfrekventovanejšia PS Move), ale herný svet nie je práve moje pole pôsobnosti, tak hurá na prvú prednášku… Tolkien a klasická animácia bol výborný výber, už len z toho dôvodu, že vám prednášateľka po skončení ochotne skopírovala spomínané filmy na kľúč. Pár hodín strávených pozeraním anime (zase som raz odignorovala otvárací ceremoniál s japonským veľvyslancom)a následne prednáška o homosexualite v Japonsku. Pekne historicky a po deviatej večer, takže oči sa zatvárali pomaličky, ale isto. To som ešte nevedela, aký budíček si prichystali organizátori pre tých, čo si priplatili za ubytovanie…

Veľa ľudí je skrátka veľa ľudí a nie každý je z Bratislavy. Kým tých pár nebratislavčanov na AnimeSHOW pohodlne prenocovalo na mieste, teraz nás čakal malý výlet uličkami hlavného mesta za nepríjemne tvrdou dlážkou telocvične. Skvelá šanca nadviazať nové priateľstvá a nádherný pár dní trvajúci suvenír v podobe bolesti chrbta.

 

Sobotnajší plán 

…a ani únava ma nezastavila v jeho splnení. Teda, úplne ma prešla, keď mi pred mojím zrakom Michal Ivan podpísal obálku prvého Černokňažníka, prijal všetky fanynkovské chválospevy na jeho prácu a (prvýkrát) mi oznámil, aby som mu tykala. Niekedy v tej dobe sa dolu v kinosále premietal Súmrak III., ale čo tam po ňom, ja som mala prvú polovicu plánu úspešne zvládnutú 😀 Vďaka prednáškam sa dali bližšie spoznať japonské subkultúry, hrdinovia s veľkými mečmi, cyberpunk, steampunk a nakuknúť ste mohli aj pod masku superhrdinu. Večer sa konal krst Radhostovho meča Ďura Červenáka a následne jeho autogramiáda. Rad som si vystála, no keďže kníh s obálkou Michala Ivana mi pribudlo a bol náhodou nablízku, opäť som vytasila centrofixku a on mi opäť tú skvelú obálkovú ilustráciu podpísal. Pamätal si ma… no ja to, že mu mám tykať, samozrejme, nie. Ešteže mi to pripomenul. Plán kompletne splnený. Hodina strávená príjemným odhaľovaním filmových chýb (alebo keď sa v Holywoode pomýlia) s Petrom Konečným a potom…

 

Bonus…či mínus? 

Nemala by som byť taká krutá. Na večernom koncerte japonskej skupiny Gothika som sa neskutočne bavila, napriek tomu, že hrali/spievali naozaj všelijako a kombinácia japončiny a občasného „Danke schön“ je naozaj vražedná. Každopádne… koncert splnil účel, tak dúfam, že aj nabudúce sa objaví hudobný hosť. 

 

Star Wars kinderko a i.

Myslela som si, že je to mýtus, až kým som v nedeľu ten stánok naozaj neobjavila a nestala sa hrdou majiteľkoujednéhotakého vajíčka s prekvapením. Následný pobyt na prednáške Fandom je strašidelná vec stál za to, no potom zostávalo jediné: rozlúčiť sa, zakývať najobľúbenejším cosplayom , vyzdvihnúť si o pár kíl ťažšiu batožinu a so spomienkami hrejúcimi pri srdci sa pobrať domov.

Pche. Aká idylka. Akoby ma vôbec nehrýzlo svedomie, že som nestihla všetko. Muzikál Denník Doktora Príšerného, čo tam mal slávnostnú premiéru, literárny workshop a… napríklad aj zúčastniť sa referenda. Ani ma nenapadlo, že volebná miestnosť bude priamo v Istropolise 😀 

 

 

Publikované v časopise Rozhľad (december 2010)

Fotky: net

~ by eskarine on 30/12/2010.

Leave a Reply

 
