Sám

Od detstva som bol iný než

tí ostatní – a zrak mi tiež

ukázal inšie, moje cítenie

má iný pôvod, iné pramene.

Radosť som nikdy nečerpal

zo všedných žriediel, i môj žiaľ

bol bližší iným tóninám.

Čo ľúbil som, som ľúbil sám.

 

Pri zrode mojich búrnych dní

sa z hlbočiznej hlbiny

nad zlo i dobro zdvihol hlas

tajomstva, čo ma púta doteraz –

z prúdu, čo divo utekal –

z purpuru strmých horských brál –

zo slnka, ktoré videl som

s jesenným zlatým nádychom –

z blesku, čo tesne pri mne sa

prehnal, keď preťal nebesá –

z nečasu, hromov, z chmúrnych chvíľ –

z obláčka, čo sa premenil

(na nebi za jasného dňa)

pre môj zrak na tvár démona.

 

E.A.Poe

~ by eskarine on 30/12/2010.

Leave a Reply

 
