Ty vole vem ten spřej

Nie, aby sme si boli od začiatku na čistom, WWW neznamená “world wide web”. V dobe, keď  “WWant Words” začínali nikoho nenapadlo, že raz bude skratka troch wéčok tak frekventovaná… a mne chvíľu trvalo, kým som sa zmierila s faktom, že bez českej hip-hopovej kapely vydávajúcej pod labelom Big Boss nedokážem normálne fungovať.   

neurobeat

 

Nemám rada hip-hop

Smola. Prvýkrát som WWW počula vďaka Pohode_FM a keď sa objavili aj medzi účinkujúcimi tej festivalovej Pohody, neváhala som. Stihla som možno tak polovicu ich vystúpenia. Dobrú polovicu, z čoho usudzujem, že bol skvelý celý koncert. Žáner som už neriešila. Podľahla som im. Ráta sa mi k dobru, že tvorca celej Pohody, Michal Kaščák urobil to isté? 

 

… vím, že se budu až na to budu mít
vím, že se budu až na to budu mít
tři, čtyři, pět mstít, jen ještě nevím komu!

(WWW: Pikola)

Na druhej strane, nie je to čistý hip-hop. Na to je príliš experimentálny a elektronický. „Lidem, co neposlouchají hip hop, říkám, že jsme hiphopová kapela, těm, co ho poslouchají, zase tvrdím, že jí nejsme,“ týmto výrokom Ondřeja Anděru utešujem svoju zmätenú dušu a pokračujem.

 

Tanec sekyr

Tanec sekyr…to bol album, s ktorým som prežila leto. Horúce, lenivé dni s občasným záchvatom strachu, keď som sedela za písacím stolom zlomená v páse a uvažovala, načo vôbec jestvujem. Krutá doba si vyžadovala kruté riešenie a mne zakotvil v mp3 Tanec sekyr, ten Tanec sekyr, ktorý bol ako príloha Revolver Revue, tj. ten bonusový. Učila som sa na skúšku (teda mala som sa učiť na skúšku), no prinajmenšom pri prvom vypočutá to nešlo. Najsilnejší zážitok sa konal snáď pri poslednom tracku celého albumu:

 

Písek v hodinách odbíjí poledne,
větráky šlehají vzduch do nasládlé pěny,
ještě tolik času, než půjdu spát…

(WWW: Ve stínu lamp)

 

Skúšku som urobila, obavy boli zabudnuté  a WWW takmer tiež…

 

Pouta

Pouta

Hudba WWW vo filme? To musím vidieť! …a videla som. Január tento český film doniesol aj do tunajšieho filmového klubu, a hoci som dúfala vo viac WWW, bolo viac filmu 😀 Napriek tomu to bol krásny úvod do nového roka. Nech z toho máte niečo aj vy, krásny (ne)trailer nájdete tu.

 

Tanec sekyr & Neurobeat

Videné Pouta ma nakopli k získaniu tých oficiálnych albumov a WWW   sa odrazu stalo súčasťou mojej zbierky mobilných zvonení.

 

Hledal sem v chaosu řád a našel sem neřáda
Hledal sem pevný bod v tom koloběhu, 
jak ale chceš, aby ti nože projevily něhu?

(WWW: Žena líže kost)

 

Ak sa vám chce čítať, vrelo odporúčam recenzie na metalopolis.net (Neurobeat,Tanec sekyr) a za zmienku stojí aj podmostový rozhovor o Tanci sekyr… a všetkom ostatnom.

  

…celou mně nastříkej.

Predstaviť si môžete čokoľvek, no tentokrát je to stena, sprej a občasný dvojzmysel.  Noční můra je totiž prvé české writerské video, a hoci ma v roku vzniku ešte nemohlo tešiť, že to s ním dotiahli až do ČT, dnes tichučko pištím nadšením. Boli (a sú) SKVELÍ!    

 

Dělat věci tak, jak je nikdo předtím neudělal

Urychlovat nekonečno

Za textami a všeličím iným stojí český mág vizuálneho znepokojenia Lubomír Typlt. Práve postavy z jeho malieb boli rozpohybované vo videoklipoch. Biely pseudoPinocchio ukázal, čo všetko sa dá robiť s nosom vo videu ku skladbe MíčLexikon zase ponúkol (mnou milovanú) sochu “Urychlovat nekonečno”. Natáčanie si žiadalo osobu, ktorej nebude vadiť aktívny pohyb s kovovým vedrom na hlave …a nedal sa na to nikto iný, než sám Sifon. Bonus v podobe krhly v ruke vyzerá natoľko efektne, že som im to zožrala aj s navijakom.

WWW sú viac než len zvuk. Viac než len obraz. Viac než len pekné video. Vznikol o nich celovečerný dokument s názvom Tikající muž. Sú teda fenomén?  Môj výstrelok? Krútim nespokojne hlavou. Niekedy neviem, či sa mi prisnili, alebo sú fakt. Denno-denne ťukám do googlu tri wéčka, aby som sa uistila, že sú.  No bez prístupu na internet a bez  mp3, je to o jedinom – uverím sebe samej tentokrát?

 P.S.: WWW hrali aj na Pohode 2011 a tentokrát som nenechala nič na náhodu, prišla s polhodinovým predstihom a užila si všetko vrátane skúšky mikrofónov 😉 Chystajú nový album, čo-to z neho uviedli a trúfam si tipnúť, že bude riadne nabitý neuhladenými emóciami. Čo viac si želať… 

 

 Fotky&obrázky: net

~ by eskarine on 16/03/2011.

Leave a Reply

 
