Where´s my samurai? (AnimeSHOW 2011)

Fajn, nemuseli ste túžiť rovno po samurajovi ako ja. Rovnako dobre to mohol byť Pyramid Head, Domo-kun, Snape, Michal Ivan, náš starý známy karaoke obľúbenec Vlkoslav alebo ste skrátka mali 18.- 20.3. čas a chuť užiť si štvrtý ročník Animeshow v bratislavskom Istropolise bez väčších postranných úmyslov. A že sa tam (zase raz) diali samé dobré veci… 

Domo-kun

 

Bez Sapkowského zaspať dokážem…

Našťastie. Inak by mi asi informácia, že sa neukáže, zlomila srdce. Ale pár sklamaní sa našlo aj pre mňa. Lekce Švankmajer sa z prvej verzie programu do tej konečnej nedostala a tých sľubne vyzerajúcich 10 dôvodov, prečo nepozerať anime sa zo soboty presunulo na nedeľu a následne zrušilo úplne (ale čo nebolo na Animeshow, môže byť na IstroCONe). Tiež sa mi neušlo miesto na cosplayi a hoci nevidím nijaký problém v sedení na schodoch, organizátorov a ich tohoročné riešenie zaplnenia sály (tj. bez možnosti sedieť na schodoch/stáť) celkom chápem, pretože nie je nátresk ako nátresk. A posledné do radu sklamaní, každoročné a očividne nezmeniteľné: zase som raz nestihla všetko…

 

Neil – láska na prvý pohľad

foto2Teda… asi som sa zle vyjadrila. Neil patrí predsa Amande Palmer, ja som sa zahľadela akurát do jeho diel (hanbím sa priznať, že som doteraz čítala… jedno jediné). Prednáška Neil Gaiman – Rockstar medzi autormi mi však jasne ukázala, čím sa zapodievať toto leto. Krásne pripravená do najmenších detailov,  s ukážkami,  z ktorých sa síce stihla len jedna a s kvízom, ktorý sa nestihol vôbec, ale keby mám časovrat, neváham a dám si ju znova… počkať, tuším je celá tu 😀 Prednášajúcej naviac vďaka za dôveru s ktorou nám počas celej prednášky nechala kolovať svoju súkromnú zbierku spätú s N.G. (snáď sa vrátilo všetko). Celkovo, sekcia Popkultúra bola naprataná príjemnými prednáškami, ktoré potešili každé geekovské aj upírofilné srdiečko…a nielen tie 🙂

 

Spať? Nespať?WoW (čiže cosplayová víťazka)

U mňa bývala odpoveď večer jednoznačná – spať. Už som si na tú vrelú podlahu telocvične zvykla (hlavne po tom, čo som si konečne vzala z domu správny spacák) a pravdupovediac, bolo mi celkom ukradnuté, že sa vedľa (ne)spiace dámy práve rozhodli pre rituálne upálenie trblietavého Eduarda (to má za to, že ho každý vyfasoval pri vstupe na festival, chudáčik). No jestvujú aj ľudia, ktorým to dosť vadilo. A nie preto, že horeli túžbou pridať sa, ale preto, že mali ako správny fanúšik po dlhom dni chuť si zasnívať o svojich hrdinoch – pekne potme a v tichu. Preto nasledujúci riadok slávy patrí šéfom „toho školského ubytovacieho čohosi“ za fajn šalamúnske rozhodnutie spánkuchtivých poslať do telocvične a menšiu miestnosť vyhradiť tomu obdivuhodne neúnavnému zvyšku…

 

Mami, oci… poďme na ten karneval!

Rada by som sa tvárila, že dáko takto ťahajú tí najmladší návštevníci festivalu svojich rodičov smerom k Istropolisu, ale… problém je v tom, že podaktorí špunti, čo som tam stretla, nevedeli ani rozprávať. Nuž, vzdelávať by sa malo odmalička a ja som možno videla novú generáciu organizátorov. V každom prípade dokázali spať na AMV, čo je obdivuhodný čin, keď zoberiem do úvahy napríklad to víťazné (trikrát hurá pre Myiu!) 

foto4Symfónia pre Windows XP alebo najlepšie nápady prichádzajú na záchode

Muzike sa vyhnúť nedalo. Na prednášky som si sadala tichučko si hmkajúc song, čo sa na mňa nalepil vonku na chodbe pri prechode okolo šťastne poskakujúcich DDRkárov a pri sedení v Anime salóne ste si boli vždy na istom, čo im práve hrá, pretože bol skrátka najbližšie. Prekážalo? Ani nie. Práve vďaka tým najotravnejším kúskom si teraz môžem o to lepšie zaspomínať (a Caramell Dansen neomrzí asi nikdy). Keď hudba, tak karaoke a keď karaoke, tak… Vlkoslav. Tento rok vsadil na Komplikovanú a ak to vydržíte pozerať až do konca, tak sa dozviete dokonca, či je zadaný ^-^ A aby toho nebolo málo,  má už aj poriadne tvrdú konkurenciu

Môj osobný hudobný favorit však bol autor prednášky „Fantastika v symfónii 20.storočia“, ktorý sa jednak rozhodol nekaziť nám symfónie vizuálnym obrazom, takže mi zostávalo sprevádzať zrakom akurát putovanie šetriča pre XP po obrazovke a uškŕňať sa sama pre seba, keď rozprával, ako prišiel na konečnú podobu svojej prednášky až pred polhodinou na záchode. No nehovorím, že bol najlepší?


Snape, Snape, Severus Snape… Dumbledore!

foto5

Animeshow 2011 mala veľa príjemných noviniek (od spomínanej Popkultúry až ku Cosplay divadlu), krásnych programových následností (aj nabudúce si prosím po Machete Twilight), príjemných prekvapení (beztrestné obchytkávanie Neilových knižiek, živé stretnutie so všetkými Dunami aj Predohrami k Dune…) a v neposlednom rade, milých členov staffu, ktorí tuším tie tri dni prežili na priveľkých dávkach RedBullu 😀 A posledná vec… vďaka cosplayom za cosplaye, fotografom za fotky a všetkým, čo točili, za videá – naozaj som nemohla byť všade, ale s tým, čo sa nafotilo, natočilo a uverejnilo tento rok mám o trochu lepší pocit ♥

 


Fotky&videá: net

~ by eskarine on 30/03/2011.

Leave a Reply

 
