IstroCON&Comics Salón 2011

Nyan!

Naozaj sa nedalo inak. Síce sa mi začal prvý semester štúdia a do Bratislavy som to mala z Ostravy pekných 310 kilometrov precestovaných vlakom… ale toho 16.-18. septembra som tam skrátka musela byť 😀 Čo ma tam postretlo a čomu som sa tento rok vyhla, (aj) o tom viac v nasledujúcom texte…

 

Nezabudnuteľné zážitky

…z minulých rokov mi umožnili sa tentokrát pripraviť o niečo lepšie. Cookies napečené pre známych, až je čo jesť popri rozoberaní cosplayov (a našich veselých fanúšikovských životov, samozrejme), Conan nelítostný na podpis Ďurovi Červenákovi (doesn´t matter, že sa krstila Válka s besmi), sestrin ubytovací preukaz&kľúče (strategická náhrada tvrdej telocvičňovej dlážky) a kabelka s tým najnutnejším arzenálom, potrebným, aby som celý deň vydržala stáť na nohách (Voda! Ešte niečo? Jooo… voda! :D) Že som zabudla doma pyžamo mi až tak neprekážalo. Stále lepšie ako zubná kefka zabudnutá rok predtým 😉 Asi stokrát som ešte cestou skontrolovala, či mám vstupenku, nádych, výdych a… 

 

Je krásne byť späťWilly

počkať si v rade pred vchodom, natrčiť ruku a dostať na ňu náramok, x-krát preštudovať program, aby som vedela nielen, kam idem, ale aj čo zmeškám, nejesť, nedýchať, fotiť sa, fotiť ľudí okolo, tešiť sa z voľného miesta na sedenie, ochkať nad odznakmi/plagátmi/etc.  a kopu iných vecí, ktoré by sa relatívne dali vykonávať aj doma, ale na festivale predsa „chutia“ inak. A čo som stihla? Vrámci stretnutí jednu havajskú košeľu… a vrámci prednášok mnou celkom obľubované mecha anime, mangu online od overene kvalitnej Miyu + krásny úvod do Sandman univerza. Veď len zvážte: kedy ste naposledy videli  tak názornú ukážku, ako priamo prítomné cosplaye predstavovaných postáv? 🙂

 

DeathKeď ma ubytovala Smrť…

echm, Smrť ako cosplay, sedmina The Endless zo Sandmana & moja známa v jednej osobe. Potrebovala spoločnosť a ja vlastne tiež. Môj pyžamový problém bol s jej pomocou vyriešený a ja som na oplátku prispela svojimi neodbornými názormi k tvorbe prednáškových prezentácii. Teda… k prezentáciám o Buffy a Temnej veži, k Supermanovým ženám som naozaj nemala čo povedať 😀 V každom prípade to bola fajn skúsenosť, ktorá ma uistila , že pripraviť si prednášku nie je ktoviečo a vstup zdarma aj prípadnú výplatu si prednášajúci odpracujú sakramentsky ťažko. Ale ak inak nedáte, poučenie znie nerobiť aspoň všetko na poslednú chvíľu… ušetríte svoje nervy od pár veľmi vypätých stavov. Ja som si tak druhý festivalový deň kráčala vychutnať s o niečo užitočnejším pocitom… a s úvodnou zvučkou Buffy zavŕtanou tak hlboko v ušiach, že sa ju nedalo tichučko občas nezahmkať 🙂

 

Môžem vidieť váš občiansky, slečna?

10945 návštevníkov je 10945 návštevníkov a dám ruku do ohňa za to, že najviac sa ich premlelo Istropolisom v sobotu. Prejsť bezproblémovo chodbou si vyžadovalo nadľudské úsilie a dostať sa na divácky obľúbené cosplay finále úsilie priam nadhrdinské :/ Magnetom bolo nielen najviac programových lákadiel, ale aj Artwallich kvalitatívne zloženie. Mohli ste si vybrať z krstu Války s besmi, literárneho workshopu, praktického sprievodcu tvorbou AMV, spomínanej Buffy, Walking dead, nepretržitého premietania kinových trhákov i altetnatíve v podobe anime titulov… no a dvom prednáškam s označením 18+ (ten občiansky fakt pýtali :P). Videla som obe a uznávam, že sa nejednalo o zbytočné opatrenie. Za nevinne vyzerajúcim názvom „Preboha, to má viac kapitol?“ sa skrýval top necenzúrovaného fanfictionového braku od dám, ktoré sa očividne v danom obore vyznali. Musím priznať, že taký vzťah Snape&Harry pre mňa nadobudol nové rozmery… No a nasledoval hodinový výber „zakázaných“ filmov Petra Konečného, šéfredaktora kinemy.sk, ktorý som ja ako nadšenec jeho prednášok videla „len“ tretíkrát (verte či nie, stále ma neomrzela). O to viac pišťalo radosťou moje fanúšikovské srdce, keď ma kamarátka postrčila pred objektív k Petrovi a cvakla spúšť, nech mám dačo na pamiatku. Vďaka, Nina 😀

 

 

Rozlúčky & cesty-necesty

 Posledný festivalový deň má vždy svoje čaro. Zmára ma túžba dobehnúť všetko zameškané, pocit, že som aj tak nestihla všetko a neuskutočniteľná túžba s každým sa poriadne rozlúčiť. Tentokrát som všetko stihla tak spolovice. Raz darmo, stále prebiehal nemenej zaujímavý program. Vrámci prednášky na tému Tron som využila možnosť a odniesla si suvenír od prednášajúceho – zbierku komiksov na danú tému, ktoré na požiadanie obetavo komukoľvek skopíroval. Na úplný  záver som si naordinovala spomienkových 42 Douglasa Adamsa, pretože som správny stopár, poznám výhody uteráku… a ako je možné, že som na danej prednáške objavila kamaráta, ktorý ma nielenže rád odprevadil, ale naviac mi odporučil vyhliadkovo atraktívnejšiu cestu na železničnú stanicu? Odpoveď je jednoznačná… 42 predsa. Vidíme sa o rok 😉

 

P.S. IstroCon&ParCon 2012 sa uskutoční v termíne 21.-23.septembra opäť v Istropolise. Facebook event k nahliadnutiu tu.

 

Fotky: net

~ by eskarine on 30/12/2011.

Leave a Reply

 
