Translating like a boss (AnimeSHOW 2012)

 

Ó, áno, zase raz som podľahla zvodom conu, ktorý sa konal v bratislavskom Istropolise v dňoch 16.-18. marca 2012 a verte mi, že neľutujem 🙂 Páčilo sa mi tam, program bol zaujímavý, nenudila som sa ani chvíľočku a hlavne… fanfáry pre Ivu, ktorá ma zachránila od tvrdej dlážky telocvične a ubytovala u seba, aby nebola show len na AnimeShow, ale aj večer… echm, v noci… a ráno, samozrejme. No ale šup, všetky zaujímavé príhod, nehody a náhody pekne poporiadku.

 

 Piatkujeme (echm, echm, ehmmm)

Dávate prednosť ružovej remakeovej budúcnosti v No more Star Wars (pretože ružovú rád málokto), alebo by ste radšej nakukli do japonskej kuchyne so Saintom? No, za seba a kamošku hovorím, že sa dalo stihnúť oboje a ešte omnoho viac. Vyzdvihla ma na stanici, ledva som vyliezla z vlaku do… omg, do tropických horúčav. Ok, jasné, že keď idem do Bratislavy, som pripravená, že teploty o pár stupňov stúpnu, ale takto? °-° Oficiálne som teda vyhlásila daný pobyt za luxusnú exotickú dovolenku a dala dolu tú nepotrebnú zimnú bundu 😀 V Istropolise sme vyfasovali obligátny náramok a vrhli sa do víru prednášok.  

Okrem už vyššie spomínaných sa mi podarilo veľmi neochotnú kamarátku ukecať aj na Young Adult Paranormal (hej, viem, že ako autorka prvého slovenského blogu o YA toho má asi plné zuby, ale trocha guilty pleasure jej náhodou prospela :)), potom sme si príjemne posedeli na histórii SF a hľa, tento rok mi opäť otvárací ceremoniál ušiel, pretože som potrebovala svoju dennú dávku úchylnosti a slash bol patričný kandidát na jej doplnenie.  

Misia bola úspešná, takže som si na záver už len užila Batmanove ženy a ťažké spytovanie svedomia na tému, čo sakra budem robiť v lete, ak si nechám ujsť Gangy Prešporku. Ech, keby sa ten čas náhodou našiel a ja som v Prešporku… joj, v Bratislave náhodou bola… 😀

 

 

 

A Ph.D in horibbleness

Noc si dovolím preskočiť (ó, áno, je fajn vidieť po mnohých mesiacoch spolužiačku zo strednej, ktorú som za dávnych čias vídavala každý deň desiatovať a robiť mi šéfku, pričom obvykle zvládala oboje naraz), pretože teraz sa venujem AnimeShow, porovnanie vysokoškolského štúdia a študentov v SR a ČR patrí do celkom iného článku, ktorý mám dakde rozpísaný, ale stále pribúdajú nové a nové veci, takže neviem, či sa vôbec dočká dokončenia. Takže nové festivalové ráno a deň programovo najdlhší&najlepší … ready, steady, go!

Začali sme pekne vedecky – zombie-apokalypsa z epidemiologického a medicínskeho hľadiska mala vysokú úroveň, hojnú účasť a patričný úspech (plus krásne šialene vyzerajúceho prednášajúceho, ktorému ten odznak Ph.D. in horibbleness fakt sedel :D). Potom som bola dotiahnutá na hodinovku porovnávania Harryho Pottera s Doctorom Who, pretože Dr. Who je skvelý a ja si ho mám pozrieť a ako to, že som ho ešte nevidela a… ach jo, keby mám nekonečné časové univerzum na pozeranie seriálov, tak ho rada zhliadnem hneď, ale ono to má toľko dielov, že skrátka musí počkať (a kamoška sa teda zatiaľ oduševneného ohlasu na svoje rozplývanie nad doktormi nedočká).

A viete, čo bolo potom? Hlášky z počítačových hier a ich dopad na populárnu kultúru, ktoré si dovolím označiť za zlatý klinec nielen soboty, ale aj celého conu. Nepripadám si síce ako vhodný kandidát na hodnotenie, pretože počítačové hry nehrám a poznám len z počutia, ale priznávam, že som sa aj bez určitého praktického background knowledge nehorázne bavila. Krásne pripravené & odprezentované, zaujímavé, zrozumiteľné a príjemne svižné, bez toho typického echm a hmmm, kedy začínajú diváci uvažovať o tom, že by možno tú prednášku zvládli sami lepšie (a že aj na také príde ešte). U mňa úplne bez výhrad (a to som si vrámci objektívneho hodnotenia odmyslela tú sadnúcu košeľu ), kamarátka tiež odchádzala nadšená, akurát jej chýbala jedna pomerne nová hláška zo Skyrimu (arrow in the knee). Pevne verím, že prednášajúci sa bavil tiež a predovšetkým, že sa stane pravidelným programovým prispievateľom, pretože som si istá, že má ešte čo povedať 😉

 

Väčší NEZNAMENÁ lepší

…a to, že máte vysoké očakávania vôbec nemusí značiť, že budú splnené. Ako vysvetliť babičke, čo je to meme malo vysoký potenciál – je to téma aktuálna a dostatočne obľúbená, ALE… fakt veľké ale. Keď sa prednáška zvrhne na diskusiu, stále to môže byť dobrá diskusia, pokiaľ ju prednášajúci riadi, smeruje a dopĺňa informáciami, no toto nebol ten prípad. Od neistej definície plnej skákania do reči a opráv sme došli k rečneniu pár náhodných naslovovzatých odborníkov… netuším, ako to dopadlo, pretože sme zdrhli pred koncom (a veruže sme neboli sami). Aby sme si dáko napravili náladu, sadli sme si na tombolu. Ako sa to hovorí? Kto nemá šťastie v hre, má šťastie v láske? Hmmm, očividne nám dvom nebolo dopriate ani jedno, ale aspoň som zistila, že tá malá krabička, ktorá bola prehlásená za hlavnú cenu je fakt lepšia, než tá veľká krabica za ňou (volali to teda PS3 a PS Vita, no pre mňa to stále boli len dve krabice :P). Potom som mala byť vzatá do tej najfantastickejšej čokoládovne … samozrejme, práve v ten deň bola z technických príčin zatvorená (zákon schválnosti jednoznačný). Napriek tomu to bol krásny večer prekecaný nad pizzou a neskôr na intráku nad čokoládovými pralinkami, ktoré mali nechápem prečo strašný ohlas. No dobre, trocha tuším 😀 Snáď som nimi aspoň trošku zrevanšovala svoj bezplatný pobyt, plus zistenie, ako sa býva na slovenských internátoch (že USB kábel je skvelá šnúra na prádlo, že balkónom sa dá dostať všade, hej,sláva internátnemu súkromiu + slovenské ľudovky sú súčasťou každej dobrej párty pod oknami). Hmmm, škoda, že žijem na „kolejích“ 😀

 

Niečo sladké na napäté nervy

Nedeľa v skratke – obligátne mecha anime (lebo to je u mňa must-see každý con), bento (pretože Japonsko vie, že aj oči jedia a patrične to berú do úvahy pri príprave jedla), Metropolis (hej, vy ste ho ešte nevideli??? napravte to, Nemecko podľa kvality fakt mohlo byť Holywood) a japonské sladkosti vo verzii „urob si sám“ (všetko s japonskou kuchyňou mal na starosti Saint a veru mu to šlo veľmi dobre, aj s patričnými ochutnávkami 😉 ). Avšak *hlboký vzdych*, tentokrát nebudem len chváliť. Podarilo sa nám sadnúť si na prednášku o X a hoci som opäť bola danou témou absolútne nezasiahnutá, bolestivé grimasy a hromadné ponosy divákov ma jednoznačne presvedčili o tom, že prednášajúca miestami netušila, o čom hovorí. Bodaj by to bola jediná výnimka, ale podobne vyznela aj téma tvorby štúdia Ghibli. Nie, ozaj nie som odborník, len obyčajný fanúšik, ktorý nemá moc čo kecať do prednášok, ale kam zmizla originalita? Keď chcem vedieť obsah nejakého filmu, tak si ho pozriem, nie? Vzhľadom k tomu, že publikum tvorili predovšetkým osoby, ktoré spomínané veci už videli, bolo by omnoho lepšie sústrediť sa na zaujímavosti a možno by to dopadlo celkom inak. Takto som však bola celkom rada, že musím zmiznúť na vlak, aby som do Ostravy došla aspoň o polnoci 😀 Ó, a cosplayové výhry – prvá skončila slečna z Lineage (zaslúžene), druhý skončil párik z Nightmare before Christmas a tretí suverénne Angry birds. Posielam obdiv za šikovnosť & kreativitu… a jó, echm, ešte tuto vedľa obrázok by vás mohol zaujímať, tak si ho rozkliknite. Život organizátora je ťažký… ťažký a veselý 😀

 

Zbohom a vďaka za hymnu

Ja som do Ovy dorazila úspešne, vo vlaku si popri lúštení DnD šifrovaného odkazu vypočula strašné strasti slečny so 100+ pármi topánok (hej, podaktoré mala trikrát obuté, júú) a s rastúcou závislosťou na drahých kabelkách (hmmm, po začutí ceny mi tie handmade krásavice z fler.cz odrazu začali pripadať celkom lacné…). Toľko k ceste po Žilinu a tam ma už na nástupišti čakal milý usmievavý chalan, ktorý si s niekým potreboval pozrieť film, takže som mala o program na ceste do Ostravy plne postarané 😀 Tohtoročnú AnimeShow som snáď priblížila dostatočne, už mi zostáva len nad šutrami snívať o ďalšom ročníku… a vysvetliť nadpis 😀 Počas voľného „okna“ v programe sme si s kamarátkou boli nezáväzne sadnúť do anime salónu, kde sa práve premietalo niečo, čo prekladala osoba s neutíchajúcim zmyslom pre humor. Veľmi drzým a zvráteným zmyslom pre humor. Veď len skúste do typicky japonského endingu o kvetinách a letnom večeri napchať „prekladové“ titulky slovenskej hymny 😀 Vidíme sa o rok. Presnejšie ja s vami & vy s koláčikmi (tentokrát sa polepším, upečiem viac 😉 )

P.S.: Neviete, čo znamená to Ph.D in horibbleness, máte 40 minút voľna & nevadia vám muzikály? Skúste toto.

 

 

Fotky: oficiálna fb stránka AnimeShow

Obrázok: TeeFury

~ by eskarine on 06/06/2012.

Leave a Reply

 
