Ako bolo

Krásne, tvrdo, horúco a veľmi nepríjemne, pričom dané hodnotenia sa medzi sebou vôbec nevylučujú. Naozaj mi na tohtoročnom Artfilme občas bolo krásne a zároveň veľmi nepríjemne. Môj tretí, ale celkovo 20. ročník, priniesol toho veľa. Sira Bena Kingsleyho v tých najelegantnejších košeliach a s rukou na srdci (gesto hodné podlomených kolien) . Ninu. Sestru. Moju aj inú, tú filmovú. Československú premiéru Iron Sky. Hanekeho Lásku. Cristianove Beyond the hills uvedené hlavnou postavou. Veselé dialógy v kyvadlovke. Mizerné teplo. Neveľmi pohodlné noci v stane. Fixky hádzané z okna školy drzým študentstvom. Škoricovú zmrzlinu. Aj gaštanovú aj cookies aj … slaninu. Ďalšie košele. Hej, takú bielu musím spomenúť, aj onakú modrú. Kakaové venčeky. Trojhviezdičkový hotel. Najultimátnejšie nočné projekcie zo sekcie Late night show. A Eastern promises, of course. 

 

 

Ja viem, že tak celkom nechápete. Mala som v pláne peknú reportáž, ale zase raz som nič nenafotila, tak nebude. Snáď vám postačí konštatovanie, že mi to za tých tohtoročných 5 eur bezpochyby stálo. V stane sa dalo prežiť, so sestrou sme si neliezli na nervy až tak a z prílišného pozerania filmov som ani tento rok neoslepla. Filmy, čo som zhliadla (19)… boli neočakávane brutálne, ak ich mám porovnať s tým, čo som tam mala možnosť vidieť po minulé roky. Ale pomedzi tie krutosti hrala úžasná muzika, česť výnimkám. Takže 90% dvíhačov tlaku, 95% ušných potešení a 100% spokojnosť.  Naviac som konečne neodignorovala sekciu súťažných filmov a pozrela aspoň polovicu. 

Ono to celkom poteší, keď človek zistí, že jeho najobľúbenejší súťažiaci v danej sekcii nakoniec aj vyhral 😀 Portrét za súmraku bol pre mňa jeden z highlightov, spravádzaný už spomenutými Iron Sky, Amour a Over the hills. Nebudem sa nad nimi rozplývať, pretože sa bojím, že by vás narozdiel odo mňa vôbec ale vôbec nezaujali. Radšej vsadím na istotu, ktorá by sa vám mohla zísť na príjemne atmosférickú letnú noc na chate s priateľmi. Najpovolanejšie mená vytvorili istý dostatočne neklišéovitý počin, pri pozeraní ktorého možno zabudnete aj na pukance. Dámy a páni – hľa, Cabin in the woods!

 

 

Foto: Andrea

~ by eskarine on 24/06/2012.

Leave a Reply

 
