Stalker

 

 

Skade pochádza aktuálny* header image môjho blogu ste myslím úspešne zistili sami, mne zostáva doplniť už len dôvod. Stalker pre mňa v prvom rade znamená Tarkovského film (hej, toho Tarkovského, ktorý sa vraj nechal počuť, že ak raz uvidí na svoj film stáť pred kinom rad, bude vedieť, že niečo pokazil). Zhliadla som ho niekedy počas minulého leta a priznávam, že som sa príšerne nudila. Chcelo sa mi spať a spočiatku som nemala poňatia, o čo tam vlastne ide. Akurát postupom času ma za srdce chytila atmosféra a ku koncu som sedela priklincovaná v kresle a drkotala zubami napriek príjemne teplej augustovej noci. Ó, áno, podľahla som mu ešte raz. A znova. Mám svoje obľúbené scény a tiež pasáže, ktorým stále nechápem, ale vôbec mi to neprekáža. Miesto filozofovania som si radšej stiahla soundtrack (a dobre som urobila).

Nasledovala kniha. Zhltla som ju niekde medzi domovom a Ostravou, pretože je tenká, cesta zase strašne dlhá a bratia Strugackí príjemne čitateľní & ľahko návykoví. Po zaklapnutí som zvládala len civieť von oknom ns ubiehajúcu krajinu. Tentokrát bolo nádherné zimné ráno, hmla, sem-tam trblietavé záblesky slnka a ja som mala strašnú chuť vyliezť von niekam do lesa a len tak sa túlať. Miesto toho ma ale čakalo skororande, z ktorého nakoniec vyplynulo príliš málo randenia (presnejšie žiadne), ale aspoň dostatočné množstvo informácii o stalkerovskej počítačovej hre 😛

Tým vlastne plynulo prechádzame k tomu, čo som zo stalkerovského univerza ešte nestihla skúsiť. S.T.A.L.K.E.R.-a, pretože počítačové hry nehrávam (ale wallpapery má pekné, musím uznať)… no a Stalker ako larp. Som si istá, že aspoň jeden sa určite každoročne koná v okolí Ostravy, takže mi zostáva iba zistiť kedy a kde.

 Celkovo má u mňa Stalker osobité miesto. Byť tým, kto ukazuje cestu k splneným prianiam – to je to, po čom túžim. Ale nie som vôbec príliš náročná, takže rovnako dobre zafunguje aj pár hodín hrania či meditácia vonku v daždi (Meditation je pre mňa najlepšia časť soundtracku). Tak uvidíme, čo z toho ma čaká najbližšie 😉 

 

 

*júl – august 2012

~ by eskarine on 14/08/2012.

Leave a Reply

 
