#3 – 13 Pôžitkárske tipy pre štátnicami skúšané nervy

Štátnice mám o necelé dva týždne. Najlepší čas na odkladanie nepríjemných povinností v podobe prípravy prezentácie na obhajobu bakalárky, učenie sa na regionálnu geológiu, metodológiu geologického prieskumu a samozrejme, ani tá inžinierska geológia ma nejak neláka. Dnes som sa premohla, prebrala si (fanfáry) jednu (fanfáry smutne dozneli) otázku a miesto pokračovania v učení – umyla všetok riad, urobila dlhoodkladanú objednávku z iHerb (ďakujem slečne B. z blogu Beast loves Beauty za inšpiráciu), poutierala prach až dakde pod posteľou, dohodla sa s pár ďalšími ostravskými nadšenými slečnami na dumpster divingu, preložila stranový odborný abstrakt bez nároku na honorár… nehovorím, že to nie sú užitočné veci. Dumpster diving ma lákal už dlho, objednávka z iHerbu tiež, ale prečo? Prečo práve teraz? 😀 Hanbím sa v kúte, trieskam si hlavu o stenu a vravím si, že ráno si poctivo preberiem nie 4 otázky, ale rovno 8, nech dobehnem tie dnes zameškané.

No, samozrejme, prvoradý je článok plný radostných momentov a odporúčaní, ktoré som deň za dňom dokumentovala. Bolo to nielen jednoduché, ale aj nadmieru príjemné, keďže často som musela dokonca vyberať z viacerých fotiek ten naj pôžitok 🙂 Tak hor sa na ne! 

 

1Nedeľa sa niesla v znamení raw food obsesie. Kamarátka ma na tej potvorskej bielo-modrej sieti pridala do skupiny RAW FOOD CZ&SK a aj keď som ja ako nadšená okupovateľka kuchyne a maslových sušienok mala po prvých pár príspevkoch chuť utiecť, nakoniec som zostala. Keď odrátam všetky príspevky typu „šupnite ten a ten kameň do vody, ona sa vám jeho energiou očistí“ a „menštruácia je príznak nezdravého tela“ , tak je to kupodivu celkom inšpiratívna skupina 🙂 Objavila som vďaka nej napríklad superchutný agávový sirup a zistila, že aj surová žihľava je celkom fajn. Putovala do smoothie (+jablko+citrón), bolo strašne zelené a kupodivu celkom dobré 🙂

 

Pondelok patril učeniu regionálnej geológie. Priznávam, som slabá v geografii Slovenska, nieto Česka, ale robím celkom pokroky… už viem, kde sú Beskydy napríklad 😀 K štúdiu skrípt mi naviac svietilo slniečko, čo viac si priať 🙂 

2Utorok sa niesol v podobnom duchu v cykloch „učím sa, neučím sa, ale sedím nad tým, neučím sa a stresujem“, takže najväčšia radosť bola nočný odchod do postele. Stále sme neodmontovali vianočnú výzdobu, pretože poskytuje to najpríjemnejšie možné osvetlenie, aké sa dá nad posteľ dať. Tak nech sa páči, vianočné svetielka uprostred mája, len a len u nás 😀

3

Streda patrila ostravskému majálesu, ktorý bol po minulom naplno užitom ročníku skrátka must-go. Začala som už ráno majálesovým sprievodom v baníckej uniforme (česky hornickej kytli, neviem slovenský ekvivalent :D), ak by ste radi zhliadli môj široký úsmev (orechovica za ním bude), tak pozrite sem. No najväčšia radosť dňa prišla jednoznačne na majálese, kde sme sa ako slepé kura k zrnu dostali k súťaži Student barista cup, kde pán Dinosaurus ukázal všetky svoje prednosti a urobil tak dobré presso+cappucino, že si vyslúžil druhé miesto. Áno, áno, mám to ja ale šikovného (budúceho) muža 🙂

4

5 

Štvrtok obsahoval prekvapivo ten najlepší nanuk ever. Nič proti nim, zmrzlinu ja rada, ale rebríček obľúbenosti je u mňa nanuk-kopčeková zmrzlina-domáca zmrzlina, pričom asi tušíte, ktorá z položiek je tá top 😉 Nanuky sú skrátka občas katastrofálne. Čokoláda, čo zrovna čokoládu nevidela, nanič zmrzlina a nejaké divne horké arašidy, nie, ďakujem… ale toto bol luxus (za dvanásť kaček z Lidlu, ó, áno, odporúčam. Ono tie hrudky v poleve sú vážne drvené kakaové bôby, omg, zbožňujem ich ❤

 


Ďalší deň nesie nové lidlové must-try (nie, neplatia ma za reklamu, robím im ju dobrovoľne 😀 ). Mliečna čokoláda, ktorú neoblafli a fakt jej venovali predpísaných 33% kakaovej sušiny a toľko smotany a mandlí, že som umierala blahom. Ó, áno, Kuky s kamarátom schvaľujú.

67 

 

 

Sobota patrila učebným stresom, výnimočne bez flákania. Dokonca som v poctivosti zašla tak ďaleko, že som otvorila a za výdatného vyjedania srdiečkových keksíkov preštudovala svoj geologický denník (aj keď ten obal zrovna geologicky nevyzerá).

 

 

 

8 

Nikdy, ale naozaj nikdy predtým som si sprchu neužila tak, ako v nedeľu. Konečne som naplno využila mandarinkový peeling od B., ktorý dorazil ako darček k objednávke (info bude, a to nadmieru nadšené!). Priznávam, používam ho odvtedy denne… je to veľmi veselé, ale ten drhnúci voňavý olejový efekt má blahodárne účinky na moje štátnicami napínané nervy. Ďakujem zaň! Síce mi už stihol padnúť, všetky popisné nálepky sa odlepili, ale vnútro slúži. K maté IQ dodám asi len toľko, že musím nakúpiť novú dávku čím skôr 😀

 

9 

 

Pondelok priniesol posledný zápis do indexu a jeho bleskové odovzdanie na študijnom oddelení, čím som s časovou rezervou jeden deň splnila podmienky štúdia a hurá ku štátniciam 🙂 Konečne som sa trochu vyspala, doplnila s pánom D. zásoby, upiekla svoj prvý quiche v živote a následne sme ho celý slávnostne zjedli popri sledovaní posledných dielov American Horror Story. Najviac sa mi páčila práve tretia séria, aj keď aj tie predošlé stáli za to 🙂

 

10

 No jo, cider. Pomohol mi spríjemniť včerajší preklad abstraktu, ktorý bol nakoniec dlhší, než som očakávala (aj keď by bolo možno dobré spomenúť, že tentokrát to bol rádobypreklad z češtiny do slovenčiny 😀 ). Jahodová verzia bola fajn, nad hruškovou som ale silne krčila nosom, keďže ja a hrušky sa dákych pár rokov nemáme radi. Smútim, ale keď dakde zacítim hruškovú chuť, tak môj žalúdok robí nie práve najpríjemnejšie obrátky a chystá sa na spätný chod. Pokiaľ ale s ciderom len plánujete svoje prvé chvíle, odporúčam starý dobrý Sommersby / aktuálny Kingswood / akýkoľvek iný lokálny, ktorý je 100% jablkový. 

 

11 

A dnes? Dnes ma nadmieru prekvapilo isté meno a hlas v playliste 🙂 Nočná hudba mi poskytuje ušné radosti už dlho, no po stiahnutí albumu Django Django s názvom Late night tales som nečakala, že posledný track mi prinesie do uší práve hlas Benedicta Cumberbatcha. Nie som nijak extra zarytý fanúśik nového Sherlocka, najnovšie diely som dokonca zatiaľ ani nevidela a nejak mi nechýbajú, no Benedict má rád košele a ja mám teda rada jeho :3 Plná spokojnosť, teším sa na ďalšie hudobne-nehudobné objavy (ó, áno, a ten pán na pozadí je Sandman).

~ by eskarine on 14/05/2014.

11 Responses to “#3 – 13 Pôžitkárske tipy pre štátnicami skúšané nervy”

  1. na smoothie sa chystám už dosť dlhy čas, ale keď sa už konečne vychystám si nejaký ten spraviť jedna z ingrediencii vždy chýba…buď mamka spotrebovala citrony…alebo som zabudla jeden deň poliať svoju bazalku a hneď som ju musela zregenerovať… ako použiť jej zvednuté voňové lístky…. každopádne 😀 už to musím ochutnať!! 😀

    štátnice ….celkovo ťažké obdobie, ktorým si každý musí prejsť ak chce dosiahnuť 3/4 písmenka pred menom… tak želám veľa šťastia …keď budeš mať po nich (a neviem či už končíš školu alebo pokračuješ ďalej), budeš si priať vrátiť sa späť :)) aspoň ja a väčšinu čo poznám by sa rado vrátilo do života kde starosťou boli len skúšky 😉

    • Moc odporúčam jedno síce nezelené smoothie, ale neskutočne dobré. Bolo zo zväzku reďkoviek, jedného jablka a lyžice púpavového “medu”, plus voda v množstve podľa svojej chuti a požadovanej konzistencie. Sprvu som sa na tie reďkovky mračila, ale po ochutnaní… och, nikdy som nemala lepšie ❤

      Ďakujem, zatiaľ som úspešne zakončila tretí rok, takže pred menom sa mi udomácnilo Bc., ale ani pokračujúce Ing. si nenechám ujsť 🙂 Už teraz trochu smútim, lebo sa nám začal rozpadávať skvelo fungujúci kolektív (keď je nás iba 9 v ročníku, inak to ani nejde :D) a neviem si predstaviť, ako to bude o dva roky, až prídem o všetkých spolužiakov aj kadejaké študentské radosti… no, pri urputnom hľadaní nejakej praxe v obore na ten smútok určite rýchlo zabudnem 😀

  2. tak to s tymi nanukmi poznam…ja si raz rocne doprajem jeden magnum biely…. inak chodim na kopcekovu v dubravke – tam je cukrarstvo s naj zmrzlinou!
    ale minule mi drahy doniesol nanuk dark expresso a normalne som ho prastila do kosa….

    • Dúbravka… tá bratislavská Dúbravka? V Bratislave sa občas mihnem, tak by som sa mohla zastaviť, vďaka za odporúćanie 🙂 Nájsť aj nejakú normálnu kopčekovú je niekedy hrozné umenie… keď dám za kopček 50 centov a zistím, že sa jedná o podivnú hmotu s nerozmiešanými práškovými hrudkami, tak mám pokazený celý deň :/ Tá domáca je preto skrátka naj! 😀

  3. Tobě to taaak sluší v té uniformě ^^. Začínám chtít pana Dinosaura domůůůů, jak já bych si dala dobré kafe. Vzkaž mu, prosím, mé gratulace a velkou poklonu.
    Vidím, že všichni ujíždíme na tom samém. Maté IQ vyhrává i mezi mými studentskými kolegy a to hlavně v tomto státnicovém období. Mohu Ti doporučit, zajít si pro něj do Čajovny U Sýkorova mostu – 100 gramů za 68 Kč.
    Moc děkuji za tip na lákavě vypadající cider. Určitě ho musím vyzkoušet. 🙂

    • Och, jeho cappuccino je zo dňa na deň lepšie a nejako nám začali pribúdať aj kávové stroje 😀 Pán D. chce frenchpress + mlynček, ja džezvu, budúci semester bude u nás celkom na výber 🙂 Ďakujem za odporúčanie, ako pôjdem okolo do knižnice, určite sa zastavím… a na jahodový cider pozor, chutí celkom umelo, lebo umelý aj je… ide v ňom skrátka o normálny cider + príchuť. No ak to chceš risknúť, odskúšali sme všetky verzie dostupné v Globuse (čučoriedka, jahoda, hruška) a čučoriedka nám chutila najviac 🙂

      • Mám džezvu :3 ze Zásilkový obchod Orion….je nádherná – červená s bílým puntíkem. Prostě přesně tak ťuťu pro mě :D. Doporučuji i pro tebe.

        • Ďakujem za doporučenie, mrknem tam 🙂 Tvoju som videla dakde na facebooku a niekedy vtedy zistila, že dáku nutne potrebujem aj ja! 😀

  4. Súcitím s tebou, ja mám štátnice budúci týždeň a s učením to vyzerá tiež tak …všelijak 😀 A to mám stále pocit, že veď ešte mám toooľko času na učenie xD
    No a na iherbe som tiež strávila nejakú tú chvíľu a ďalšie e-shopy ani spomínať nebudem 😀
    Každopádne som rada, že píling dobre slúži a držím ti zo štátnicami palce 🙂

    • Tak nakoniec to s nami všetkými dobre dopadlo 😀 S objednávkou z iHerb som 100% spokojná a uvažujem, že čoskoro uskutočním ďalšiu… hneď, ako bude za čo 😀

      • Vidíš, už ti môžem aj zagratulovať k titulu, tak gratulujem! 😀
        I ja už mám košík na iherbe zas zaprataný, ale trošku sa krotím, nech domíňam čo mám doma a potom bude zas nadšený checkout 😀

Leave a Reply

 
