Plavba do Košíc (a trocha rumu)

…teda aspoň tá cesta plavbu pripomína. Najprv ma zastihol prudký lejak, potom vodiči, ktorí presne vedeli, ako ma trafiť z cesty poriadnou spŕškou vody, aj keď idem po druhej strane chodníka tak ďaleko, ako to len ide… našťastie, na dávny incident s kamiónom, hlbokou kalužou a mojou tvárou nemalo dnes nič 😀 Potom ma čakali prílivové vlny spôsobené MHD a aktuálne z každej strany do vláčiku šľahá dážď, mám mokro v topánkach, vlhko v batohu aj kabelke, ešte na mňa odkiaľsi fúka veľmi studený vzduch a predovšetkým – meškáme tak hodinu. ŽSR ale vedia ako na sťažujúcich sa pasažierov, pokryli to tu free wifi a hľa – každý je spokojný 😀 

Vláčik ma unáša smerom Košice z dôvodu dvojtýždňovej akcie s podivným názvom AdvancEG 3, čo v sebe vlastne skrýva názov Advanced Environmental Geology, kopu prednášok, pár exkurzii, záverečný test a dúfajme že aj 4 kredity do ďalšieho roku za jeho zvládnutie 🙂 Je to medzinárodný projekt, plne preplatený, neváhala som… akurát sa vraj jedná o posledný ročník :/

Vrámci motivačného uplácania k ceste na východ som sa zastavila v déémke, ulovila receptový letáčik (kompletný názov som si prečítala až potom :D) a vyskúšala konečne druhú príchuť hroznového cukru. Pomarančový je fajn, ale tento ho o chlp v chuti predbehol 🙂

cukor

Úplatky-neúplatky, aj tak som mala chuť vypýtať si lístok smer Trnava … hlavne keď som zbadala polhodinové meškanie Košíc. Našťastie ma zabavilo moje novoobjavené tamagotchi (ďakujem, mama a ďakujem pán D. za opravu ❤ ). Vláčik sa nakoniec doteperil a ja sa momentálne pomaly ale isto začínam báť, či mi to všadeznejúce „igén?“ nezačne čoskoro liezť na nervy. Bydlisko pri českých hraniciach mi ohľadom Maďarov nedalo žiadny výcvik a teda aktuálne vám poviem akurát, že ich Béla Tarr je skvelý režisér a keď ešte prirátam predivnú Taxidermiu… och ❤ No a čo samotné Košice? Priznávam, nemám ich moc v láske. Jedna noc v robotníckej ubytovni a druhá strávená na železničnej stanici s poriadnou horúčkou … to zo mňa fanynku zatiaľ moc neurobilo 😀

hafan

No ale dosť obkecov, plavíme sa predsa na lodi, do Košíc ďaleko a ja som predsa pirátska kráľovná, checheche! Chce to teda rum, ale keďže som dáma (a rum podľa mňa sám o sebe nie je nič moc…), tak zdieľam jedno odskúšané dokonalé zelené pitie, ktoré tu bude na vás čakať (na mňa daný recept čakal presne pol roka, kým naň prišlo :D). Je z receptov, ktoré sa nejak tak voľne vyskytujú v Alberte (aspoň tom českom) a týmto zdravím Šárku, ktorá kvôli mne v danom reťazci minule trošku pripomínala kačičkovského ekofanatika 😀 

Takže, na vraj 4 porcie bude treba:

  • 250 ml limetkovej šťavy (čo je odhadom 6-7 limetiek)
  • 220g kryštálového cukru
  • 4 uhorky (ak majú veľké semienka, treba ich vydlabať
  • biely rum podľa chuti (môžete začas s pôvodnými 160 ml, ale pravdepodobne bude treba pridať a nielen raz 😉 )
  • 750 ml perlivej minerálky
  • ozdobné patvary podľa želania (stačia kolieska uhoriek a limetiek)
  • ľad

Najprv sa varí limetkový sirup – cukor s limetkovou šťavou (ja som nechala aj dužinu, čo som krvopotne vydolovala lyžičkou) sa na pár minút nechá povariť v hrnci. Neľakajte sa, moc to nezhustne, no po vychladnutí je vidieť, aké lepkavo-sirupovité to celé je 🙂 Keď nám to vychladne, máme na základe svojej kuchynskej výbavy dve možnosti – buď uhorky s rumom a sirupom strčíme len tak do robotu, alebo to budeme musieť zvládnuť s ponorným mixérom… ja som využila druhú možnosť a uhorky radšej predom nastrúhala. Po poriadnom zmixovaní celú zmes precedíme (ja som mala obyčajný cedník, ale možno nejaké tenké plátno bude fungovať lepšie). Následne ochutnáme a na základe toho si doriedime minerálkou a ľadom/ ľadovou triešťou podľa želanej sily, prípadne dozdobíme dákymi patvarmi…

Toľko dámsko-pirátsky recept, ktorým som plánovala osláviť ešte úspechy zimného semestra, ale bohužiaľ, bakalárka mi chuť naň celkom zrušila 😀 Dúfam, že sa vám zapáči aspoň tak, ako nám s pánom D. 😉 Už mi hlásia Košice, preto kývam a prajem veľa príjemných letných dní, ktoré sa dajú užiť, aj keď prší 😉

~ by eskarine on 30/06/2014.

Leave a Reply

 
